Upotreba emotikona pokazuje kako tehnologija simplifikuje svakodnevnu komunikaciju. Da li je to baš tako loše?

Share

Smajliji možda pojednostavljuju komunikaciju, ali da li oni zaista predstavljaju jezičku regresiju?

There is no gallery selected or the gallery was deleted.

Dostigli smo kritičnu tačku u upotrebi emotikona. Smajliji, lica koja plaču, namiguju i ostali piktogrami neizbežan su deo savremene pisane interakcije. Da li je to početak kraja pismene komunikacije kakvoj su nas učili?

Verovatno ste već videli objavu na mrežama u kojoj se porede hijeroglifi i sporazumevanje emotikonima, uz komentar: “4000 godina kasnije, i opet smo na početku.”

There is no gallery selected or the gallery was deleted.

Uzburkane emocije i žustri komentari koji prate ovakve objave ukazuju na to da javnost emotikonima začinjenu prepisku smatra nekom vrstom regresije i korakom unazad ljudske vrste, evolutivnog autogola. Šta je sledeće, povratak u pećine? Međutim, skromno stanovište autora ovog teksta je suprotno – emotikoni su zapravo veliki korak unapred.

Lingvistička vrednost smajlija

There is no gallery selected or the gallery was deleted.

Dopadalo se to vama ili ne, emotikoni razvijaju respektabilnu reputaciju: smajli sa suzama je imao tu čast da ga Oksfordski rečnik u 2015. proglasi za reč godine. Dalje, emoji su jezik koji se najbrže razvija i raste.

Ne, nije greška, emoji jesu jezik a najveća vrednost tog jezika je univerzalnost. Nije potrebno da pohađate kurs da bi naučili šta koji smajli znači; čim ga pogledate, jasna vam je poruka koju prenosi. Čak i dete razume šta je osmeh, kao što mu je jasna razlika između osmeha i namrštenog lica.

Upravo ta univerzalnost omogućuje da dve osobe, čak i ako potiču iz najrazličitijih kultura, mogu da se razumeju smajlijima. Koji jezik se još može pohvaliti time?

Emotikoni unose ekspresivnost i individualnost u svakodnevnu prepisku. Na primer, ako ubacite piktogram svinje u poruku, to može da znači da ste se prejeli za ručak, ili da vam je dečko svinja, ili da vam se jede šunka.

Poruke koje imaju smajlije i sličice su daleko upečatljivije i duže se pamte. Prema istraživanjima psihologa, ljudi pamte 65% onoga što vide naspram samo 10% onoga što pročitaju. Jasno je onda koliko je superiornija efikasnost emoji komunikacije i marketinški stručnjaci su brzo prepoznali njenu vrednost.

Jezičkim čistuncima se kosa diže na glavi zbog popularnosti emotikona. Hteli mi to da priznamo ili ne, pisana komunikacija nije bez mana, a smajliji je dopunjuju na savršen način.

A u kojoj meri vi koristite smajlije u prepisci, i da li volite kad vam pišu i šalju emotikone?

 

 

 

 

Share
!--